Handelsbetingelser for varer

Generelle oplysninger

 

Plants Online BV

Anpartsselskab

CVR nr. DK12788053

Handelsmærke: Haekplanteronline.dk

 

Adresse:

Boonakker 14

5384 MG Heesch

Holland

 

Kontaktadresse:

Livjægergade 17B
2100 København Ø

 

E-mail: kundeservice@haekplanteronline.dk  

Telefon: 89886353

Etableringsår: 2012

Du kan kontakte os på tlf 89886353 (10:00-16:30), som vi besvarer indenfor 2 timer i hverdagen, eller på mail kundeservice@haekplanteronline.dk, som vi besvarer indenfor højst 5 dage. På haekplanteronline.dk kan du kun bestille varer via vores website. Hvis du har forespørgsler til varer, som ikke er på siden, er du velkommen til at kontakte os.

Haekplanteronline.dk er en e-mærket netbutik, og derfor har du altid adgang til e-mærkets gratis Forbruger Hotline, når du handler hos os.

 

Betaling

 

Betaling med kreditkort (VISA, MasterCard, Maestro), Paypal, Klarna, Trustly og bankoverførsel.

Når du vælger Klarna (Faktura), har du 14 dages kredit til 0% i rente. Du modtager fakturaen sammen med dine varer. Hvis betalingen udebliver pålægges en påmindelsesafgift på 100,- samt morarenter på 8,30%. Du kan også vælge at dele din betaling op i flere rater (Klarna Konto), og dermed alene betale en lille del hver måned i op til 24 måneder. Dog skal der mindst betales kr. 89,00 pr. måned. Du kan til enhver tid indbetale det fulde beløb. Der betales til Klarna et faktureringsgebyr på kr. 39,00 og en rente på 22,70 %. Ved fortrydelse af varen bortfalder aftalen om finansiering, jf. forbrugeraftalelovens § 26. Læs mere om Klarna: https://www.klarna.com/dk.
Du kan betale med Klarna hvis planterne er på lager og kan leveres til dig indenfor 14 dage.

Der tages ikke gebyr ved betaling på haekplanteronline.dk.

Beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes fra haekplanteronline.dk. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.

Obs! Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen. Læs hvorfor.

 

Levering

 

Pakker og kasser leveres med DPD, paller med Palletways eller Hertgers Transport. Fragtpriserne vises i indkøbskurven (fraprisen pr. palle er kr. 894.76 ,-).
Der leveres ikke til andre lande end Danmark.

 

Leveringstiden for varerne: bestil senest søndag og få leveret ugen efter.

 

Særlige vilkår

 

Vi tilbyder ikke nogen grogaranti. Hvis der opstår problemer, skal forbrugeren komme i kontakt med os, så løser vi problemet sammen med forbrugeren.

 

Forbrugeren skal betale hele beløbet før varerne leveres, med undtagelse af betalinger med Klarna.

Hvis du fortryder dit køb (fortrydelsesret)

 

Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

 

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du;

a)      har modtaget din vare

b)      får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis

c)      får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele

 

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved kundeservice@haekplanteronline.dk, tlf. +45 89886353.

I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.  Du kan også vælge at benytte vores standardfortrydelsesformular og sende med retur. Den finder du medsendt din ordrebekræftelse og nederst i dette dokument.

                                                                                                                        

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Har du sendt en vare ind til fortrydelse eller reklamation, vil du altid få tilsendt en mail, når vi har modtaget varen. I mailen får du oplysninger om den videre proces i forbindelse med behandlingen af din fortrydelse/reklamation.

 

Returnering

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen.

Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind.

Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

 

Varerne kan i kraft af deres art ikke returneres med normal post.  

Udgifterne for returnering bestemmes efter aftale.

 

Varer undtaget fortrydelsesretten

Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten: ingen, medmindre det er aftalt med forbrugeren.           

 

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

 

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

 

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

 

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

 

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

 

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

 

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til: adresse efter aftale med forbrugeren.

 

Hvad skal jeg sende med tilbage?

Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen. Ekspeditionen går hurtigere hvis, du ligeledes udfylder vores formular/standardfortrydelsesformular.

 

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

 

Hvis der er noget galt med varen (reklamationsret)

 

Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.

 

Der gives efter købeloven en reklamationsret i 24 måneder på alle varer. Reklamationsretten på planter er dog begrænset af plantens naturlige holdbarhed, og vi kan derfor ikke tilbyde nogen grogaranti. Hvis der opstår problemer, skal forbrugeren komme i kontakt med os, så løser vi problemet sammen med forbrugeren.

 

Hvor hurtigt skal jeg reklamere?

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

 

Varen sendes til:

Adresse efter aftale.

 

Vi har brug for følgende information, når du sender varen til os

Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er, så detaljeret som muligt.

 

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

 

Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, hvis vi tilbagebetaler dine fragtomkostninger.

 

Hvad gør vi med dine personlige oplysninger (persondatapolitik)

For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger:

 

Navn

Adresse

Telefonnummer

E-mail-adresse

Fødselsdato

 

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig.

 

Personoplysningerne registreres hos Plants Online BV og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

 

Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.

 

Direktøren, Lori van Geffen og Frank Pelders for Plants Online BV har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.

 

Den dataansvarlige på Haekplanteronline.dk er Jacob Kolff.

 

Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret.

Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret. 

 

Oplysninger afgivet til Haekplanteronline.dk videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.

 

Der videregives ikke oplysninger til tredjepart.

 

Som registreret hos Plants Online BV har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Plants Online BV via e-mail kundeservice@haekplanteronline.dk.

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til kundeservice@haekplanteronline.dk, tlf. +45 89886353. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt. Du har mulighed for at henvende dig til e-mærket hvis du ønsker at klage over et køb. Klageformularen kan findes på e-mærkets hjemmeside (www.emaerket.dk). Ønsker du ikke dette, kan du klage til forbrugerklagenævnet, hvis købet har været over 800 kr:

 

Forbrugerklagenævnet

www.forbrug.dk

Carl Jacobsens vej 35, 2500 Valby

kfst@kfst.dk

41 71 50 50 (Hverdage 9-12)

 

 


 

Standardfortrydelsesformular

(denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

- Til [her indsættes den erhvervsdrivendes navn, fysiske adresse og i givet fald faxnummer og e-mail-adresse af den erhvervsdrivende selv]:

- Jeg/vi (*) meddeler herved, at jeg/vi (*) ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min/vores (*) købsaftale om følgende varer (*)/levering af følgende tjenesteydelser (*)

- Bestilt den (*)/modtaget den (*)

- Forbrugerens navn (Forbrugernes navne)

- Forbrugerens adresse (Forbrugernes adresse)

- Forbrugerens underskrift (Forbrugernes underskrifter) (kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

- Dato

(*) Det ikke relevante udstreges