Vi arbejder på at forny og optimere vores websted. Hvis du har spørgsmål som ikke besvares her bedes du kontakte os, så vi kan hjælpe dig yderligere.

Fragt og logistik

Vi sikrer, at dine hækplanter kommer frem i god behold

Fragtomkostninger og levering

Vi sikrer, at dine hækplanter kommer frem i god behold

Vi hos Haekplanteronline.dk finder det vigtigt, at du ikke betaler for meget i fragt, men samtidig vil vi sikre, at planterne kommer frem i god stand. Du investerer jo i en hæk, som du skal kunne nyde i mange år fremover.

Når du har fyldt indkøbskurven på websiden med de planter, du ønsker, udregner vi fragtprisen ud fra vægt, størrelse og postnummer. Så vælger vi den forsendelsesmetode, der passer bedst til din ordre. Afhængigt af ordren, afsendes din bestilling på en eller flere af følgende måder:

  • På paller via en av vores distributionspartnere.
  • I en eller flere kasser via DPD eller PostNord.

Herunder kan du læse hvordan vi sørger for, at planterne kommer friske og sunde frem:

Transport på paller

Transport på paller

Planter med klump, planter i potte og større mængder af barrodsplanter kommer på paller. Er der stadig plads på pallen kan du tillføje flere planter til ordren, uden ekstra fragtomkostninger.

Vi arbejder med forskellige fragtfirmaer og distributionspartnere som specialiserer sig i palletransport, for at sikre, at planterne kommer frem i god behold. På den måde kan vi garantere, at planterne leveres hurtigst muligt, så de kommer friske frem.

Under bestillingsforløbet har du mulighed for at angive, hvilken uge hækplanterne skal leveres til dig. Planter, som vi har på lager, kan leveres umiddelbart. Her gælder: bestil senest torsdag, få leveret ugen efter. Transportfirmaet leverer altid varerne (til kantsten), også når du ikke er hjemme, så det behøver ikke koste en fridag fra arbejde at tage imod bestillingen.

De fleste ordrer leveres med små lastbiler. Vognmanden leverer til kantstenen. Derfra skal du selv bære planterne ind i din have. Der leveres på engangspaller i ubehandlet træ og de tages ikke retur. Vi kan ikke levere de fleste hækplanter på en anden måde end med paller, dette i forbindelse med logistiksystemet.

Bæredygtig transport til Norden 

Bæredygtighed er meget vigtig for os. Vi ønsker at drive vores forretning på en bæredygtig måde, især når det gælder langtransport (fra Holland til Norden). Derfor arbejder vi med en transportør, der bruger 100% fossilfrit brændstof når vi kører vores planter til Norden. Lastbilerne kører på HVO 100, et brændstof fremstillet af rester af vegetabilsk olie. På denne måde udsender lastbilerne 90% mindre CO2, hvilket betyder, at vi kan levere din ordre på en miljøvenlig måde. De bæredygtige lastbiler kører til lageret i Danmark. Derefter udføres den sidste del af rejsen normalt af en lokal transportør, der arbejder i henhold til sine egne miljøstandarder.

Transport i én eller flere kasse(r)

Transport i én eller flere kasse(r)

Barrodsplanter og andre små planter kommer sædvanligvis i kasser leveret af DPD/PostNord.

Når du har udvalgt de produkter du ønsker og lagt dem i indkøbsvognen beregnes fragtomkostningerne. Planter der findes på lager afsendes omgående. Bestil senest en torsdag kl. 23.59 og få leveret den følgende uge. I bestillingen kan du vælge hvilken uge der passer dig bedst.

Hvis du vil have nærmere oplysninger om leveringstidspunktet kan du kontakte os i leveringsugen fra tirsdag eftermiddag. Der kan du få leveringsdagen oplyst. Ved sjældne tilfælde kan det desværre ske, at leverancen omkring helligdage, på meget travle dage eller pga. uforudsete forhindringer forsinkes med en eller nogle arbejdsdage.

Idet din pakke er blevet afsendt modtager du en mail med et pakkenummer, så du kan følge pakken via DPDs hjemmeside.

Vær opmærksom på, at hvis De ikke er hjemme ved første levering, bestemmer DPD/PostNord, hvilken pakkeshop der følgende kan afhentes ved evt. pga. pladsproblemer. Dette har vi desværre ingen indflydelse på.

Bemærk! Bliver varerne leveret i kasser via DPD, så kan det ske, at vi bruger mere end én kasse til at pakke dine varer ned i. Hvis det er tilfældet, kan det ske, at ikke hele ordren kommer på en gang.

Vi gør selvfølgelig alt, hvad vi kan for at levere din ordre til tiden. Det kan ske, at din ordre er forsinket pga. naturens indflydelse, såsom frost eller forsinkelse hos transportøren, f.eks på grund af travlhed. Desværre kan haekplanteronline.dk i disse tilfælde ikke holdes ansvarlige for de omkostninger, du afholder. Haekplanteronline.dk er heller ikke ansvarlig for forsinkelser i leveringen forårsaget af forkert eller ufuldstændig udfyldelse af adresseoplysningerne i din ordre eller ved ændring af din leveringsadresse på et senere tidspunkt.

Leveringsomkostningerne er baseret på postnummeret på den leveringsadresse, du angiver under bestillingsprocessen. Hvis du ændrer din leveringsadresse før eller under leveringen, kan der blive opkrævet gebyrer.

loader
Indlæser...